Blomster til alle anledninger
Salgsbetingelser
Nettblomst.no leverer blomster hjem på dør i hele Norge og utlandet. Nedenfor finner du våre salgsbetingelser
Blomster
Alle blomsterbuketter og -dekorasjoner og planter er håndverksmessig utført av en lokal florist i nærheten av mottaker. Vi tilstreber å ha lett tilgjengelige blomster i alle våre produkter som vi viser i vår nettbutikk. Sortimentet hos våre lokale blomsterbutikker vil kunne variere gjennom året fordi tilgangen på blomster vil variere gjennom årets sesonger. Dersom en spesiell blomst ikke er tilgjengelig, vil denne erstattes med en blomst i lignende form og farge. Våre florister vil alltid jobbe mot å skape en bukett så lik det originale produktet som mulig.
På våre produktbilder viser vi som oftest blomster som er i full blomst. Dette for å vise hvordan buketten ser ut under det meste av dens levetid. Når blomstene leveres er de friske, og kan derfor inkludere blomster som enda ikke har sprunget helt ut. Dette for at din blomsterhilsen skal kunne nytes av mottaker så lenge som mulig.
Flere av bukettene kommer i ulik størrelse – Standard, Medium og Stor. Produktbildet viser Stor størrelse. Oppgitt pris under hvert produkt er for Standard størrelse. Pris for hhv. Medium og Stor størrelse vises når du har lagt produktet i handlekurven. Formidlingsomkostninger er inkludert i prisen, mens leveringsomkostninger kommer i tillegg til oppgitt produktprisen. Les mer om frakt og levering her. Hvis antallet blomster ikke er angitt i produktbeskrivelsen kan det variere avhengig av blomstenes størrelse og pris. Utover det kan sortimentet hos floristene variere etter sesong på året og tilgjengelighet.
Høytider (f.eks. morsdag, valentinsdag og jul)
Under høytider kan tilbudet av blomster variere hos våre blomsteragenter, være avhengig av tilgjengelighet hos blomstergrossist eller at blomster og varer kan være utsolgt hos floristen.
Blomster kan derfor bli erstattet med likeverdig vare i form og farge. Våre florister gjør naturligvis sitt ytterste for at leverte blomster skal samsvare med bestilt produkt.
Vær oppmerksom på at blomstergrossistenes priser på visse typer blomster kan stige under høytider (f.eks. jul, morsdag og valentinsdag). Prisene kan derfor endres og vi har derfor et bredt sortiment av forskjellige blomster, blomsterbuketter og blomsterdekorasjoner for å kunne tilby deg som kunde blomster i alle prisklasser.
Tilleggsprodukter
Alle tilleggsprodukter er presentert i ordreprosessen etter at du har valgt dine blomster. Utvalget av tilleggsprodukter kan variere, avhengig av produktets tilgjengelighet på stedet din blomsterhilsen skal leveres. Bilder av tilleggsproduktene (f. eks. vaser og hilsenkort) viser tilgjengelig produkttype. Tilleggsproduktet floristen leverer kan derfor avvike fra bildet du ser på nettblomst.no.
Rabattkoder
Hvis du har mottatt en rabattkode, er du ansvarlig for å lagre denne et trygt sted for å unngå at uvedkommende bruker koden din og gjør en bestilling.
Rabattkoder kan kun benyttes på nettblomst.no eller en av våre blomsteragenters nettsider og tastes inn i feltet «Jeg har en rabattkode» i handlekurven eller på siste side før du betaler. Når du har tastet inn rabattkoden, aktiverer du den ved å klikke på knappen «Aktiver» til venstre for feltet der du tastet den inn.
Vær oppmerksom på at rabattkoder vanligvis kun er gyldige i en begrenset periode. Informasjon om dette finner du i i informasjonen som ble gitt deg da du fikk tilsendt eller tilgang til rabattkoden. Vennligst kontakt oss på hello@nettblomst.no dersom du har problemer med å bruke rabattkoden.
Frakt og levering
Les om våre vilkår vedrørende Frakt og levering her.
Betaling og sikkerhet
Betalingsmuligheter
Du har flere betalingsmuligheter å velge mellom når du gjør en blomsterbestilling via nettblomst.no. Du kan enkelt betale med Vipps, Visa, MasterCard, PayPal, AmericanExpress eller Klarna. Alle kortbetalinger hos nettblomster.no eller partnere håndteres av et anerkjent og trygt e-handelsfirma og sikkerheten når du betaler på vår er kryptert og av høyeste kvalitet.
For å bli godkjent for å betale med faktura (Klarna), gjennomfører vi ved første kjøp en kontroll av din kredittverdighet. Kredittkontrollen gjennomføres av en tredjepart. Hvis du godkjennes, vises valgmuligheten automatisk på bestillingssiden. Faktura sendes automatisk som e-post fra vår samarbeidspartner, Klarna. Dersom du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna, se www.klarna.no for kontaktopplysninger. Når du som kunde velger å betale med Klarna på vår side, så aksepterer du samtidig Klarnas kjøpsvilkår. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager. Nettblomst.no eller våre partnere forbeholder seg retten til å sette en kredittgrense for sine kunder.
Beskyttelse av personopplysninger
Nettblomst.no og partnere behandler alle personopplysninger konfidensielt. Se vår personvernerklæring for hvordan vi håndterer personopplysninger og dine rettigheter.
Bestillingsbekreftelse
Etter at du har fullført en blomsterbestilling, vil du få opp en bestillingsbekreftelse på skjermen. En bestillingsbekreftelse blir også sendt til din registrerte e-post. Hvis du mot formodning ikke skulle motta en slik bekreftelse, sjekk søppelpost-mappen, og dersom du ikke finner den der, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på hello@nettblomst.no.
Falske bestillinger
All bedrageri eller forsøk på bedrageri og falske bestillinger meldes til lokalt politi og offentlige myndigheter.
Tilbakebetalingspolicy
Retur eller omlevering kan ved spesielle situasjoner innvilges:
- Hvis produktet er skadet eller ikke holder slik det skal: Blomster er ferskvare og ber vi om at eventuell klage fremmes innen én (1) arbeidsdag fra og med leveringsdatoen. Vi har 5 dagers holdbarhetsgaranti på blomster og planter fra og med leveringsdatoen. Om noen av blomstene dør eller visner innen 5 dager etter levering, bør du ta et bilde av produktet, sende det til oss til kundeservice på hello@nettblomst.no eller ta blomstene tilbake til leverende florist. Vi kommer da til å erstatte blomstene og levere dem til deg kostnadsfritt. Hvis du vil ha en refusjon og ikke bytte ut produktet eller erstatte det, så tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktomkostningene, og det det koster å returnere det til oss. Vennligst send oss kvittering på returportoen. Konkluderer vi med at produktet ikke er skadet eller feil, kan vi belaste deg for produktene og de kostnadene vi pådrar oss som følge av dette.
- Hvis du/ mottaker har fått feil produkt: Hvis du/ mottaker mottar et produkt du ikke har bestilt, vennligst ta kontakt med hello@nettblomst.no. Se også seksjon Returer og klage. Hvis du returnerer produktet til oss, tilbakebetaler vi deg prisen for produktet, fraktkostnader og det det koster deg å returnere produktet til oss.
Returer og klage
Returnerer du et produkt i samsvar med betingelsene over eller om du vil fremføre en klage ta vennligst kontakt vår kundeservice på hello@nettblomst.no. Hver returforespørsel behandles individuelt og eventuelle tiltak vil avgjøres i samråd med kunden.
Dersom du returnerer blomster eller andre produkter til oss, anbefaler vi deg til å returnere dem med en sikker leveringsmetode til den adressen du har fått av vår kundeservice og ta vare på kvitteringen på at produktet er returnert og som dokumentajson på eventuelle returkostnader. Dersom du har problemer med å returnere et produkt, ta kontakt med kundeservice.
Råd og tips du kanskje vil like...
Slik snitter du roser
Roser er noe alle elsker å få. Roser formidler kjærlighet og omtanke, og de er også symbolet for skjønnhet og styrke. Våre dyktige florister forteller deg her hvordan du bør snitte roser og hva du bør gjøre for at rosene skal holde seg best mulig.
6 tips til stell av snittblomster
Våre dyktige florister har samlet seks enkle tips for stell av snittblomster slik at du kan sikre lengst mulig levetid på blomsterbuketten.