Blomster Levert hjem på dør i Norge og hele Verden

Frakt og levering

Mange lurer på hvor i landet vi leverer blomster og hva det koster. Vi leverer blomster hjem på dør i hele Norge og utlandet, og frakt koster kun fra kr 95,-. Endelig pris for frakt får du opp etter at blomstene er lagt i handlekurven og du har tastet inn hvor du ønsker blomstene levert. Les mer om levering, leveringstidspunkt og leveringsgarantier nedenfor.

Generelt

Husk å skrive avsender i kortteksten, slik at mottakeren ved hvem han/hun skal takke. Våre florister forbereder bestillinger allerede dagen før levering, derfor kan vi ikke garantere at vi kan utføre endringer tett på leveringsdatoen.

 

Tidspunkt for levering kan variere etter avtalene som foreligger med budfirmaene. Blomsterleveringene finner vanligvis sted mellom 08:00 og 21:00 på ukedager og 09:00 og 16:00 på lørdager. Blomsterleveringene til firmaadresser finner vanligvis sted mellom kl. 08.00-16.00 på ukedager. Euroflorist Europe BV kan ikke garantere et gitt tidspunkt for levering, men vil anstrenge seg for å etterkomme dine ønsker, dersom du oppgir dette.

Levering samme dag

Mottaker er privatkunde

Blomsterbestillinger som blir gjennomført før kl. 12:00 mandag – fredag og 10:00 på lørdager, garanteres levert samme dag til fastland i Norge og større byer. Dette gjelder også de fleste lokasjoner i utlandet, se nærmere leveringsvilkår og -betingelser for sending av blomster til utlandet i seksjonen Internasjonale bestillinger.

Mottaker er bedriftskunde

For å kunne garantere levering av blomsterbestilling samme dag til bedrifter behøver vi bestillingen senest kl. 10:00. Blomstene blir levert til en eventuell resepsjon og mottakeren kan bli kontaktet på telefon innen levering selv om du som bestiller ikke ønsker dette.

Søndager og offentlige høytidsdager

Vi kan ikke garantere levering på søndag og offentlige høytidsdager, med mindre annet er oppgitt. Alle blomsterbestillinger til slike dager blir levert på nærmeste virkedag med levering før eller etter forespurt dato.

 

Kundeservice er åpent alle dager for å kunne hjelpe deg som kunde med eventuelle spørsmål du måtte ha vedrørende blomster eller bestilling. Vi streber etter å besvare alle henvendelser innen kort tid og senest innen neste virkedag.

Bestillinger til begravelse

Begravelseskranser og båredekorasjoner er store produkter som krever et stort antall blomster og spesielt tilbehør (f.eks. bånd). Disse produktene bør bestilles senest tre (3) hverdager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering til angitt leveringssted og -tidspunkt. Når det gjelder bårebuketter uten bånd kan disse bestilles senest én (1) hverdag på forhånd for at vi skal kunne garantere levering.

 

For bestillinger av blomster til begravelse i utlandet, se seksjonen Internasjonale bestillinger.

 

Se våre betingelser for levering samme dag i seksjonen Levering samme dag.

Internasjonale bestillinger

Blomsterbestillinger til andre land leveres av dyktige lokale florister i det aktuelle landet. Vi har samarbeid med florister i de fleste land i verden, men med noen få unntak, f.eks. krigsfarlige områder (krigssoner). Ordre til europeiske land kan leveres samme dag, mens ordre til oversjøiske land må bestilles dagen før levering.

 

Bestillinger av blomster til begravelser i utlandet bør foretas senest tre (3) hverdager på forhånd for at vi skal kunne garantere levering. For mer om bestillinger av blomster til begravelse i utlandet, se seksjonen Internasjonale bestillinger.

 

For bestilling av blomster til utlandet har vi valgt ut produkter for hvert enkelt land. Nettblomst.no eller blomsteragent kan ikke garantere produktdesign for internasjonal ordre, men våre blomsteragenter etterstreber å levere likt eller så likt design som bestilt.

 

Leveringsomkostninger varierer avhengig av hvilket land du ønsker å sende blomster til. Alle leveringsomkostninger presenteres for deg før du fullfører bestillingen din. Alle kjøp som gjøres i land utenfor Norge er momsfrie og priser på internasjonale bestillinger vises derfor uten moms.  Lokal moms er inkludert i produktverdien levert av floristen og betalt for av nettblomst.no eller en av våre blomsteragenter.

Kundens ansvar og leveringsbetingelser

Du som kunde (bestiller) er ansvarlig for at leveringsinformasjonen til mottaker er fullstendig og korrekt. Dersom det oppstår forsinkelser i leveransen på grunn av uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert oppgang, dørnummer ol.) oppgitt av kunde, vil det ikke bli gitt prisavslag/ refusjon/ el. Våre blomsterbud gjør dog sitt ytterste for at blomsterbestillingen skal komme frem til mottaker i tide.

 

Når du (kunden) foretar en bestilling, har du mulighet til å krysse av for alternative leveringsmetoder dersom mottaker ikke er hjemme eller andre forhold tilsier at levering til mottaker på angitt tidspunkt eller dato kan bli problematisk:

  1. Henge blomstene på døren: Blomsterbudet vil vurdere om det er trygt å henge blomstene på døren og om været tillater det.
  2. Levere blomstene til nabo: Blomsterbudet vil vurdere om det er trygt at blomster leveres til en nabo dersom mottaker ikke er hjemme.
  3. Ringe mottaker og avtale levering: Blomsterbudet kan ringe mottaker og avtale levering dersom adressen er vanskelig tilgjengelig.

Hvis bestiller har krysset av for at blomster kan henges på dør eller levert til nabo og de blir borte er nettblomst.no eller blomsteragent ikke ansvarlig for blomstene og bestillingen vil ikke bli erstattet eller refundert.

 

Hvis du er usikker på om mottaker for blomsterbestillingen er hjemme må dette skrives i feltet for “Melding til floristen”. I disse tilfeller vil floristen ringe mottaker og blomster blir ikke sendt ut før blomsterbutikken får kontakt med mottaker. Mottakers mobilnummer må i så fall påføres bestillingen, og forsinkelser vil oppstå dersom mottaker ikke svarer på telefonen.

 

Forsinkelser med blomsterleveransen kan oppstå dersom:

  1. Det ikke er avhuket for leveringsalternativer: Dersom det under bestillingen ikke ble krysset av for noen av alternativene over (punkt 1-3) kan dette medføre til forsinkelse. Dersom blomsterbudet ikke får tak i mottaker, vil blomstene bli tatt med tilbake til blomsterbutikken og mottaker blir ringt for avtale om ny levering.
  2. Vi får ikke tak i mottaker: Dersom vi eller en av våre blomsteragenter ikke får tak i mottaker eller deg som kunde for ytterligere informasjon om mottaker.

Nettblomst.no eller en av våre bomsteragenter forbeholder seg retten til at våre florister kontakter mottaker der det er nødvendig for at levering skal kunne skje, for eksempel ved ufullstendig leveringsadresse eller der mottakeren har porttelefon.

 

Blomsterbestillingen blir levert av en lokal florist eller av et lokalt budfirma, der floristen har et slikt samarbeid. I sjeldne tilfeller, kan blomster bli levert av buss, postbud eller båt dersom mottakers adresse er vanskelig tilgjengelig. Det er ingen levering med buss, postbud/båt i helger og på offentlige høytidsdager. Ved ekstreme værforhold eller hendelser (såkalt force majeure), kan vi ikke garantere at bestillingen leveres til avtalt tid på bestilt dato. Dersom vi ikke lykkes i å levere bestillingen din, vil den bli levert ved første mulighet.

Har du spørsmål om frakt og levering, ta kontakt med kundeservice i Chatten eller på hello@nettblomst.no.

Råd og tips du kanskje vil like...

Slik snitter du blomster - tips fra nettblomst.no
Blomsterpleie

Slik snitter du roser

Roser er noe alle elsker å få. Roser formidler kjærlighet og omtanke, og de er også symbolet for skjønnhet og styrke. Våre dyktige florister forteller deg her hvordan du bør snitte roser og hva du bør gjøre for at rosene skal holde seg best mulig.

Les mer »

Levering samme dag

Vi garanterer levering samme dag for bestillinger gjort før kl. 12 mandag – fredag, og kl. 10 på lørdager.

Friske blomster

Våre dyktige florister lager buketter og dekorasjoner med stolthet og omsorg. Vi garanterer at blomstene er friske og av god kvalitet.

Personlig hilsen

Med alle bestillinger kan du legge til et kort med en personlig hilsen. Våre florister skriver alle kort for hånd

Enkel betaling

Du kan enkelt betale med Vipps, Visa, MasterCard, PayPal, AmericanExpress eller Klarna.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å bedre din brukeropplevelse på siden vår. Ved å fortsette å bruke vårt nettsted samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.